Mit unserem Werum PAS-X MES – vor Ort oder in der Cloud installiert – und unseren Softwarelösungen für Datenanalyse, Track & Trace, vernetzte Fabriken und intelligente Verpackungen sind wir der weltweit führende Anbieter und Partner der Pharma- und Biotechindustrie.

Digital

Als Technologieführer unterstützen wir Sie mit innovativen digitalen Lösungen entlang der gesamten Wertschöpfungskette auf dem Weg zu Pharma 4.0. Gemeinsam optimieren wir Ihre OEE, schaffen Transparenz und machen Sie stark für die Zukunft.

Übersicht Digital

Wir bieten unseren Kunden vielfältige Inspektionslösungen und Qualitätskontrollen auf höchstem Niveau. Erfahren Sie mehr über die passende Technologie für Ihre Anforderungen.

Übersicht Inspektion Services

Unsere Verpackungsmaschinen sichern Ihnen maximale Flexibilität und Produktivität für Ihre Verpackungsprozesse. Erfahren Sie mehr über unsere modularen, kundenspezifischen Verpackungslösungen.

Übersicht Verpackungsmaschinen Services

Mediacenter

In unserem Mediacenter finden Sie alle Inhalte rund um unsere Webinare, Produkt- und Markeninformationen wie Downloads, Videos und dem Virtuelen Showroom gesammelt an einem Ort.

Alle Medienangebote

OPEN-SCS: milestone for open communication standard in pharma packaging serialization reached

OPEN-SCS plug fest took place in Lüneburg on invitation of Werum IT Solutions

Lüneburg, Germany, 17 October 2019 – OPEN-SCS and Werum IT Solutions successfully staged the “OPEN-SCS plug fest” at Werum’s headquarters in Lüneburg, Germany. The OPEN-SCS working group is partnered with the OPC Foundation to develop an open source standard covering the complete business transaction for the data exchange in pharma packaging serialization.

During the plug fest the interfaces between the ISA levels 2-3 and 3-4 and the different vendors have been tested. Besides Werum (manufacturing IT including serialization solutions) the companies ACG (end-to-end pharmaceutical solutions), ADVANCO (packaging/distribution serialization and track and trace level 3 and 4), and WIPOTEC (serialization provider of level 2 systems) took part in the interoperability tests. Complex data containing, for instance, serialization mass data, were exchanged and the compliance with the OPC UA standard checked.

“The results are very satisfactory,” says Costantino Pipero, leading the event on behalf the OPC Foundation. “We fully achieved our goals, testing the interfaces, interoperability, and compliance adherence. The specification is viable, that means no changes are needed. For OPEN SCS this is the basis to now start and speed up implementation.”

In recognition of its efforts to develop an open communication standard, the OPEN-SCS working group was honored with the Pharma 4.0 Award by the Pharma MES / Pharma TRACKTS! conference. The award will further boost OPEN-SCS to realize its vision: to reduce the total cost of ownership for packaging serialization in the pharma and biotech industry.

Download news

Download news